Grafika rastrowa.
Każdy plik graficzny złożony z pikseli to grafika rastrowa. Aby utworzyć rysunek w wielu programach najpierw trzeba podać parametry obszaru roboczego (kartki),
gdzie będziemy rysować. Najważniejszymi parametrami są szerokość i wysokość. W aplikacji PIXILART
rysunek może mieć maksymalne wymiary
700px
szerokości (width) oraz wysokości (height). To co rzuca sięw oczy po utworzeniu nowego rysunku to fakt, że każda kartka jest początkowo przezroczysta.
Tworzenie nowego dokumentu
Tworząc nowy dokument musisz wiedzieć jakich wymiarów "kartki" potrzebujesz. Na etapie projektowania gry musisz mieć z góry założone wymiary kartki.
Poniżej widzisz opcje dostępne w programie po wybraniu polecenia START DRAWING
lub NEW
z menu aplikacji.
Na etapie projektowania gry musisz mieć z góry założone wymiary kartki. Projektując mapę, zastanów się jak duże moga być postacie oraz obiekty na mapie. Co musisz wiedzieć aby to ustalić? Aby się tego dowiedzieć, przejdź do lekcji o współrzędnych. Dowiesz się jakich maksymalnych rozmiarów mapy można użyć w scratchu. Te infromacje bez problemu znajdziesz także w internecie korzystając z wyszukiwarki.