Podstawy scratcha.

Aplikacja Scratch jest bardzo intuicyjna ale kto spotyka się z nią po raz pierwszy, może czuć się nieco zagubiony.
1. MENU to miejsce, od którego warto zacząć. Po uruchomieniu nowego projektu nazwij swoją grę. Znajdziesz tam również tutoriale, dzięki którym nauczysz sięabsolutnych podstaw.
2. PALETA FUNKCJI zawiera trzy funkcje: SKRYPTY, KOSTIUMY oraz DZWIĘKI. Skrypty zostały opisane w kolejnych linkach, kostiumy to miejsce dodawania i modyfikacji wyglądu postaci, obiektów i map. Dzwięki to funkcja pozwalająca wczytywać i modyfikować efekty dzwiękowe pojawiające się podczas gry.
W dolnej części PALETY znajdziesz rozszerzenia, które dodają dodatkowe zestawy skryptów do wykorzustania podczas kodowania.
3. WŁAŚCIWOŚCI DUSZKÓW Duszki to postacie lub obiekty, które można dodawać do gry z bazy scratcha lub z pliku utworzonego w różnych edytorach graficznych.
4. TŁA SCENY - w ty miejscu można dodawać tło gry na podobnej zasadzie jak w przypadku duszków.


Skorzystaj z menu programu w celu obejrzenia TUTORIALI (poradników). Sprawdzisz w ten sposób możliwości scratcha i dowiesz się w jaki sposób zrobić proste animacje, historyjki oraz elementy gier. Postaw pierwszy krok, aby odważyć się postawić kolejne! Kliknij TUTAJ, aby sprawdzić zasoby edukacyjne scratcha