Najważniejsze skrypty.
Podczas programowania dowolnego duszka, naszym zadaniem jest "powiedzieć" jakie czynności ma wykonać nasza postać w określonej sytuacji.
Mówiąc bardziej językiem ludzkim musimy wymyślić PRZYCZYNĘ
, która spowoduje jakiś SKUTEK
. Aby to zrobić niezbędna
jest grupa bloczków nazywana EVENTS
, czyli ZDARZENIA
.
Łatwo domyślić się, że ta grupa bloków to przyczyna jakiegoś zachowania postaci z gry. ZaPRZYCZYNĘ
, można uznać np kliknięcie
myszą w duszka, naciśnięcie dowolnego wybranego przez nas klawisza na klawiaturze lub gdy tło
Tworzenie nowego dokumentu
Tworząc nowy dokument musisz wiedzieć jakich wymiarów "kartki" potrzebujesz. Na etapie projektowania gru musisz mieć z góry założone wymiary kartki.
Poniżej widzisz opcje dostępne w programie po wybraniu polecenia START DRAWING
lub NEW
z menu aplikacji.
Na etapie projektowania gru musisz mieć z góry założone wymiary kartki. Projektując mapę, zastanów się jak duże moga być postacie oraz obiekty na mapie. Co musisz wiedzieć aby to ustalić? Aby się tego dowiedzieć, przejdź do lekcji o współrzędnych. Dowiesz się jakich maksymalnych rozmiarów mapy można użyć w scratchu. Te infromacje bez problemu znajdziesz także w internecie korzystając z wyszukiwarki.