Najważniejsze skrypty.

Podczas programowania dowolnego duszka, naszym zadaniem jest "powiedzieć" jakie czynności ma wykonać nasza postać w określonej sytuacji. Mówiąc bardziej językiem ludzkim musimy wymyślić PRZYCZYNĘ, która spowoduje jakiś SKUTEK. Aby to zrobić niezbędna jest grupa bloczków nazywana EVENTS, czyli ZDARZENIA.



Łatwo domyślić się, że ta grupa bloków to przyczyna jakiegoś zachowania postaci z gry. ZaPRZYCZYNĘ, można uznać np kliknięcie myszą w duszka, naciśnięcie dowolnego wybranego przez nas klawisza na klawiaturze lub gdy tło

Tworzenie nowego dokumentu

Tworząc nowy dokument musisz wiedzieć jakich wymiarów "kartki" potrzebujesz. Na etapie projektowania gru musisz mieć z góry założone wymiary kartki. Poniżej widzisz opcje dostępne w programie po wybraniu polecenia START DRAWING lub NEW z menu aplikacji.


Na etapie projektowania gru musisz mieć z góry założone wymiary kartki. Projektując mapę, zastanów się jak duże moga być postacie oraz obiekty na mapie. Co musisz wiedzieć aby to ustalić? Aby się tego dowiedzieć, przejdź do lekcji o współrzędnych. Dowiesz się jakich maksymalnych rozmiarów mapy można użyć w scratchu. Te infromacje bez problemu znajdziesz także w internecie korzystając z wyszukiwarki.