Renderowanie w Magicavoxel.
Każdy model narysowany w Magicavoxel może wyglądać oszałamiająco dzięki możliwości ustawienia niestandardowych
ustawień światła, cieni, oświetlenia, przezroczystości i wielu innych opcji. Aby to zrobić wystarczy kliknąć w RENDER jak
na rysunku poniżej.
Obrazek własny
Krok 1
to włączenie trybu render. Pozwala to na otwarcie dwóch okien z niedostępnymi wcześniej opcjami
(2) oraz (3).
Krok 2
możesz zmieniać opcje związane ze oświetleniem (sun / sky). Sa one widoczne w okienku (2). Pobaw się suwakami (intensity).
Pozwala to na zmienę intensywności słońca oraz nieba.
Spróbuj zmienić kolor słońca lub nieba - obok suwaków jest biały prostokąt, który po kliknięciu pozwala zmienić kolor.
Krok 3
to możliwość zmiany materiału. Wybrany kolor może posiadać aż sześć różnych właściwości:
- Diffuse (materiał domyślny),
- Metal (zmienia wygląd voxeli na metaliczny),
- Emit (pozwala świecić wybranym voxelom),
- Glass (pozwala nadać vokselom przezroczystość i efekt szkła / wody),
- Blend - (pozwala ustawić więcej ciekawych opcji jednoczesnie),
- Cloud - (pozwala wybranym voxelom imitować efekt chmury / dymu).
Poniższy film przedstawia opisane opcje w bardzo interesujący sposób:
WARTO WIEDZIEĆ!
Jeśli planujesz używać świecących elementów takich jak lampki ledowe i inne źródła światła, warto zmniejszyć suwakami intensywność słońca i nieba. W przeciwnym razie nie będa wystarczająco dobrze widoczne (dokładnie tak samo jak w prawdziwym świecie - za dnia latarka jest prawie niewidoczna, w przeciwieństwie do nocy).