Renderowanie w Magicavoxel.

Każdy model narysowany w Magicavoxel może wyglądać oszałamiająco dzięki możliwości ustawienia niestandardowych ustawień światła, cieni, oświetlenia, przezroczystości i wielu innych opcji. Aby to zrobić wystarczy kliknąć w RENDER jak na rysunku poniżej.


Obrazek własny

Krok 1
to włączenie trybu render. Pozwala to na otwarcie dwóch okien z niedostępnymi wcześniej opcjami (2) oraz (3).

Krok 2
możesz zmieniać opcje związane ze oświetleniem (sun / sky). Sa one widoczne w okienku (2). Pobaw się suwakami (intensity). Pozwala to na zmienę intensywności słońca oraz nieba.
Spróbuj zmienić kolor słońca lub nieba - obok suwaków jest biały prostokąt, który po kliknięciu pozwala zmienić kolor.


Krok 3
to możliwość zmiany materiału. Wybrany kolor może posiadać aż sześć różnych właściwości:

- Diffuse (materiał domyślny),
- Metal (zmienia wygląd voxeli na metaliczny),
- Emit (pozwala świecić wybranym voxelom),
- Glass (pozwala nadać vokselom przezroczystość i efekt szkła / wody),
- Blend - (pozwala ustawić więcej ciekawych opcji jednoczesnie),
- Cloud - (pozwala wybranym voxelom imitować efekt chmury / dymu).

Poniższy film przedstawia opisane opcje w bardzo interesujący sposób:

WARTO WIEDZIEĆ!

Jeśli planujesz używać świecących elementów takich jak lampki ledowe i inne źródła światła, warto zmniejszyć suwakami intensywność słońca i nieba. W przeciwnym razie nie będa wystarczająco dobrze widoczne (dokładnie tak samo jak w prawdziwym świecie - za dnia latarka jest prawie niewidoczna, w przeciwieństwie do nocy).