Zwiększanie obszaru pracy.

Program domyślnie daje możliwość rysowania w sześcianie o boku 4o voxeli. Do narysowania czegoś małego, taka przestrzeń w zupełności wystarcza. Gdy brakuje trochę miejsca, można go zwiększyć w bardzo prosty sposób - przez zwiekszenie jednej z trzech wartości 40 40 40 widoczne w górnej, prawej części oknna Magicavoxel.

ZNACZENIE WYMIARÓW
W Magicavoxel z uwagi na to, że pracujesz w trzech wymiarach, należy podać trzy wymiary - głębokość, szerokość i wysokość.
Bardzo dobrze obrazuje to poniższy rysunek:

70 - to wymiar największy - głębokość,
20 - to wymiar najmniejszy - szerokość
40 - wymiar średni - wysokość



Obrazek własny


Oczywistym jest, że możesz wpisać w tych miejscach dowolne wartości, lecz dla ukazania, która z nich jest która, posłyżyliśmy się przykładem.

WARTO WIEDZIEĆ!

Wymiary pojedynczego obszaru pracy można określić bardzo precyzyjnie (głębokość, szerokość i wysokość osobno). Można też wpisać jedną wartość i potwierdzić klawiszem ENTER. Wtedy powstaje sześcian i danym wymiarze.
Maksymalny wymiar sześcianu w którym pracujesz, w wersji 0.99.6 to 256.

256 voxeli to za mało?

Często zdarza się, że na kartce papieru brakuje miejsca i pojawia się problem. W programach komputerowych wystarczy ustawić od nowa szerokość i wysokość kartki - zwykle nie ma ograniczeń tych wymiarów. W Magicavoxel niestety są.
Istnieje sposób na rozwiązanie tego problemu - wystarczy dodać kolejny sześcian obok, nad lub pod bieżącym sześcianem.

DODAWANIE SZEŚCIANU
Pierwszym etapem tego procesu jest naciśnięcie klawusza TAB lub kliknięcie ikonki przełączania między widokiem modelu i świata


Obrazek własny


Następnie zobaczysz opcje związane z operacjami na obiektach w świecie. To miejsce w którym możemy zobaczyć nasz sześcian jako obiekt w przestrzeni (osadzonym w jakimś świecie), w której można dodawać kolejne sześciany i łączyć je ze sobą. Aby rozpocząć kliknij na PLUS widoczny na rysunku poniżej oznaczony numerem 1.
Następnie możesz przemieszczać w świecie nowo powstały sześcian przy pomocy strzałek XYZ.
ostatnim krokiem jest wejście w nowopowstały sześcian klikając w ikonkę opisaną numerem 3 lub kliknij ponownie TAB.


Obrazek własny

WARTO WIEDZIEĆ!

Pamiętaj, że masz prawie nieograniczoną przestrzeń do tworzenia trójwymiarowych obrazów. Niestety istnieje granica, której przekroczenie sprawia, że niemożliwe jest wyrenderowanie całego złożonego obrazka. Ponadto na dzień pisania tego poradnika, na platformie SKETCHFAB pojawiają się problemy przy umieszczaniu dużych projektów. Zdarza się, że umieszczenie Twojej pracy wogóle nie będzie możliwe bez wykupienia wersji premium.